وبسایت های برتر آموزش آنلاین در جهان

وب سایت VLA.ir دوره های MBA و DBA آنلاین و نیمه حضوری برگزار می کند.  آموزش آنلاین نیاز به حضور در کلاس درس نیست. حضور در کلاس فیزیکی وقت و هزینه بیشتری می طلبد.

اما در سطح جهان نیز آموزش آنلاین با اقبال بسیار زیادی از طرف دانش آموزان، دانشجویان و همه افرادی که به نوعی درگیری یادگیری چه دروس مدرسه و دانشگاه و چه مهارت هایی نظیر موسیقی و آشپزی هستند. وبسایت هایی زیادی در این زمینه وجود دارند که برخی به طور رایگان امکانات خود را در اختیار دانش پذیر قرار می دهند و برخی نیز با پرداخت هزینه اقدام به برگزاری این دوره های آنلاین می کنند.

در ادامه لیستی از بهترین وبسایت های آموزش آنلاین در جهان آمده است:

  1. Coursera
    آموزش مجازی و آنلاین کورسرا

    کورسرا-آموزش آنلاین

سایت Coursera.org یک وبسایت قدرتمند در آموزش آنلاین در سطح جهان است که درس ها و دوره های زیادی از دانشگاه های مطرح دنیا دارد. کاربر می تواند با جستجو در پایگاه داده درس ها، دوره مناسب خود را بیابد و به طور رایگان این دوره را بگذارند. Coursera را می توان بهترین پلتفرم آموزش مجازی  و آنلاین در دنیا دانست.

 

  1. خان آکادمی (Khan Academy)

خان آکادمی نیز یکی از بهترین پلتفرم های آموزش آنلاین است. دوره ها و درس هایی متنوعی که خواسته های کاربران از سطوح مبتدی و تحصیلات ابتدایی تا سطوح پیشرفته و سطوح دانشگاهی را در بر می گیرد همراه با یک رابط کاربری تعاملی در این وبسایت قرار داده شده است.

آموزش آنلاین خان آکادمی

خان آکادمی

  1. Open Culture Online Courses

این وبسایت به طور رایگان بیش از ۱۰۰۰ ویدیو، سخنرانی و پادکست از دانشگاه های مختلف جهان را دارد. بسیاری از منابع آموزشی دانشگاه های جهان که فقط در وبسایت اختصاصی آنها و برای دانشجو های همان دانشگاه هستند در این وبسایت به طور رایگان در دسترس هستند. دسته بندی های مختلفی نیز برای این درس ها و دوره ها قرار داده شده است که کاربر به کمک آن می تواند براحتی درس مورد نظر خود را بیابد. در واقع به جای انکه برای یافتن درس خاصی وبسایت های دانشگاه ها را یکی یکی چک کنید بصورت جامع می توانید همه دوره ها و درس ها را در این وبسایت مشاهده کنید.

  1. Udemy

دوره ها و درس های یودمی نیز به طور رایگان و مشابه Coursera هستند اما این امکان نیز برای کاربر فراهم است که دوره های دلخواه خود را بسازد و در وبسیات قرار دهد. تاکید اصلی وبسایت بر کیفیت بسیار بالای محتوایی که بر روی پلتفرم قرار می گیرد، است.

  1. Academic Earth

این وبسایت نیز از منابع مختلف دوره ها و درس ها را بصورت آنلاین قرار می دهد. تمرکز وبسایت بر ارایه دروس و دوره ها در هر زمینه ای است. لیست دروس به تفکیک مدرسه و دانشگاه و همینطور به تفکیک موضوع در این وبسایت قرار دارد که کاربر بتواند به سادگی آنچه را که می خواهد بصورت آنلاین فرا بگیرد بیابد.

  1. edX

یکی سایت فوق العاده دیگر برای آموزش آنلاین edX است. edX دوره های زیادی را در طیف وسیعی از موضوعات در بر دارد.

آموزش آنلاین

آموزش آنلاین edX

  1. Alison

برخلاف وبسایت های بالا، Alison برای برخی از دوره ها گواهینامه پایان دوره معتبر برای کاربر صادر می کند. این وبسایت نیز بصورت رایگان دوره آنلاین برگزار می نماید. اکثر دوره های Alison در دسته های کسب و کار، تکنولوژی و سلامت قرار می گیرند همچنین دوره هایی در زمینه آموزش زبان در این وبسایت وجو دارد.

  1. iTunesU Free Courses

یک محیط بسیار مناسب و رایگان برای آموزش آنلاین iTunesU است. با یکپارچه کردن مطالب همه گجت های اپل نظیر آیفون، آیپد، آیپاد و … و به کمک اپلیکیشن iTunesU کاربران می توانند مطالب آموزشی را یافته و از بین موضوعات مختلف موضوع دلخواه خود را بیابند.برخی مطالب آموزشی شامل ویدیو ها و پادکست ها بصورت رایگان در اختیار کاربر قرار می گیرد و برخی دیگر نیز با پرداخت هزینه در اختیار کاربر قرار می گیرد.  یکی از مشکلات این اپلیکیشن این است که کاربران ویندوز موبایل، آندروید و به طور کلی غیر اپلی ها نمی توانند از آن استفاده کنند.

  1. Stanford Online

این وبسایت متعلق به دانشگاه استنفورد دوره های آنلاین بسیار با کیفیتی را برگزار می نماید. دوره ها برخلاف وبسایت های دیگر که از دانشگاه ها و منابع مختلفی بودند، همگی متعلق به دانشگاه استفورد هستند.

آموزش آنلاین استنفورد

آموزش آنلاین استنفورد

  1. Harward Extension

دوره های رایگان آنلاین دانشگاه هاروارد نیز مشابه مورد قبلی همگی مربوط به خود دانشگاه هستند. طیف و گستره موضوعات دوره های این وبسایت در مقایسه با وبسایتی نظیر Coursera کمتر است اما از مطالب از لحاظ کیفیتی بسیار غنی هستند. گواهی پایان دوره این دانشگاه نیز از مزیت های آن است.

 

در ادامه لیست ۱۵ وبسایت برتر در زمینه آموزش آنلاین را مشاهده می نماییم:

  1. Open Yale Courses
  2. UC Berkeley Class Central
  3. MIT OpenCourseWare
  4. Carnegie Mellon Open Learning Initiative
  5. Codecademy
  6. Code
  7. University of London Podcasts
  8. University of Oxford Podcasts
  9. BBC Podcasts
  10. TED-Ed
  11. LessonPaths
  12. Memrise
  13. National Geographic kids
  14. Fun Brain
  15. Whyville